Tuesday, July 14, 2009

Yang mana satu anda pilih berdasarkan kekuatan dan kelemahan diri....

Orang kata sekarang dh nak masuk musim 'summer' entah ye ..entah tidak...tapi dalam musim bunga lagi la kot...nak kata musim panas tak jugak...dalam seminggu hanya sehari je yang nampak matahari..kadanag-kadang tak nampak sebab hujan... itu lah manusia...Apa yang Allah buat suka je mengomel...

Waktu pulak sekarang siangnya panjang berbanding malam...5 pagi dah cerah...10 malam tak gelap lagi...bagi yang nak qadha puasa tu nampaknya rugi la tak ambik peluang semasa siangnya pendek ketika dalam winter dulu...tu la kalau suka bertangguh...

eh..eh melalut pulak...sebenarnya sekadar berkongsi pengalaman untuk menunaikan waktu solat...

ok sekarang waktu maghrib kira2 jam 9.32 malam, isyak jam 11.46 malam dan subuh pula jam 3.05 pagi. Kalau anda la dalam situasi ini bagaimana gaknya yee....? Nak tidur lepas isyak takut zaaasss lenyap waktu subuh. Tidur lepas maghrib takut lenyap kedua-duanya....hai risau gak tu....ada satu cara lagi utk yg betul2 mengantuk dan teramat letih iaitu solat Jamak Soury...tetapi menurut ulama ianya jangan dilakukan sentiasa. ***Kalau nak tahu lebih lanjut tanya la ustaz yeee....:-D***

Bagi saya yang pantang jumpa bantal ni....heheh saya tidur lepas subuh...barulah selamat....tapi kalau penat ke pada hari tu... tidur la sekejap dan pastikan isteri ker...member ker...atau kunci jam 2-3 biji untuk bangun. Bergantung kepada kekuatan dan kelemahan diri masing2 yang kita dapat mengenalinya. Ke ada yang tak kenal diri sendiri? ish tak mungkin...tak mungkin.... anda mesti tahu kekuatan dan kelemahan diri anda...

ok tchuss...sambil2 tunggu subuh...

No comments:

Luxembourg, German (Saarbrucken dan Homburg)

Gambar kenangan di Hamburg

Video Klip Ziarah Ukhuwah di Hamburg

Loading...